Výběr vhodné metody výzkumu závisí na mnoha faktorech, například na velikosti výzkumného vzorku, době jeho provedení, metodách, nástrojích a účelu výzkumu. Pokud je nutné provést průzkum u velkého počtu respondentů, bude určitě nejužitečnější kvantitativní metoda.
Co poskytuje kvantitativní výzkum a kde se používá?
Cílem této metody je poskytnout studovaným jevům specifická opatření. Používají se při hledání odpovědí na základní otázky, jako například: Kolik? Co? Když? Primárním účelem kvantitativních metod je:
- ověření znalostí a údajů,
- studovat frekvenci výskytu daných jevů, distribuci odpovědí a poskytnutých názorů
- rychlá a efektivní analýza,
- ověření hypotéz provedených na začátku studie.
Výsledky kvantitativního výzkumu jsou analyzovány pomocí statistických nebo matematických metod.
Využití kvantitativního výzkumu je prakticky neomezené – díky němu můžeme získat informace o, mimo jiné, image značky, profilu zákazníka nebo potencionálního zákazníka, chování spotřebitelů, postoje k daným produktům nebo službám. Během studie hledáme konkrétní údaje o naší situaci, ale výsledky vztahujeme k celé studované populaci.
Tento typ výzkumu lze provádět pomocí různých technik, jako například:
- dotazníky ve formě průzkumu,
- osobní rozhovory,
- CAWI (online průzkumy),
- telefonické rozhovory a poštovní průzkumy.